miercuri, 30 decembrie 2009

Radioul

Ziceam ca las pe anul viitor, da mai bine scriu acum :)
Unul din lucrurile la care am tinut foarte mult a fost sa am pe masina radioul original. In acea epoca pe masinile VW (typ1, typ2, typ3 sa nu spun doar broasca :) ) erau montate radiouri Grundig/Blaupunkt, butoanele erau in ton cu butoanele din bord fata era cromata cu linii subtiri iar mai tarziu partea centrala era vopsita negru mat.
Asta e dintr-o brosura '72 :


Dupa lungi cautari in tara (prostia mea o sa intelegeti mai incolo) am reusit sa gasesc un Emden5 fabricat '73, butoanele erau cele corecte fata insa era din alt film si in plus topita pe alocuri si zgariata. Radioul era plin de vopsea dar se prezenta cat de cat OK.
Binenteles ca desi cosmetizasem fata radioului si arata bine nu m-am lasat si am mai gasit inca un radio defect dar cu o fata impecabila si corecta. Am mai achizitionat un radio numai pentru a recupera calaretii rosii de plastic care indica locatia posturilor de radio si inca un radio pentru cablul de alimentare cu siguranta pe fir, de maniac :D .
Boxa originala a ajuns in posesia mea dintr-o intamplare, initial nici n-am vrut sa o iau dar omul care o avea mi-a spus sa o iau ca e pacat e cea originala si avut dreptate, mai tarziu am gasit asa ceva de vanzare la preturi maricele.
Asa arata radioul :



Si boxa :



Si cablurile pentru boxa si alimentare:





Si asa arata in bordul masinii, unde ii este si locul:



Este uimitor cat de bine se aude acest radio desi are aproape 40 de ani, sunetul este clar fara interfente, e o placere sa conduci si sa asculti muzica la el.
Zilele astea am reusit sa fac si un cablu pentru a lega la radio orice "divais" audio, asa o sa pot asculta muzica mea preferata in masina mea preferata.
Cablul e simplu, la mufa DIN se leaga pinii 1 si 2 la bornele centrale ale mufei jack si pinul 5 la masa mufei Jack, atat.Atunci cand nu este nimic conectat la radio pe intrarea auxiliara se pun in scurt bornele centrale ale mufei jack si radioul functioneaza normal.
O sa revin cu mai multe amanunte despre radiouri clasice fiind un subiect care ma pasioneaza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu