miercuri, 24 februarie 2010

Ventilatie

Anul '68 a adus multe imbunatatiri in acest sens pentru TYP1, pana in acest an ventilatia cu aer proaspat se putea face numai prin deschiderea geamurilor, duzele din bord fiind conectate doar la instalatia de incacalzire pentru dejivrarea parbrizului.
In '68 au fost introduse doua duze laterale conectate la o priza de aer in portbagaj, tot in acest moment apare si grila de aerisire pe capota fata.
Acest sistem este din pacate eficient numai la viteze ridicate, in regim stationar sau de oras tot deschiderea geamurilor ramane solutia optima (estrem de neplacut mai ales pe timp de iarna). Regularea debitului de aer se face prin doua butoane rotative din bord care actioneaza doua flapsuri din cutia de aer.


Un pas important a fost facut incepand cu anul de fabricatie '71 cand au fost adaugate inca doua duze suplimentare in bord. Acestea directioneaza aerul cald si catre sofer si pasager. Din pacate pentru ventilatia cu aer proaspat nu a fost semnificativa aceasta imbunatatire.

Adevarata imbunatire a fost introducerea ca accesoriu a unui ventilator cu 2 trepte de viteza care inlocuieste cutia de ventilatie standard din portbagaj. Din pacate nu a fost dotare standard, fiind disponibila numai pentru modelele L Deluxe (1302 si 1300). Descrierea din fabrica a acestui accesoriu este M121 "Zweistufiges Frischluftgebläse".
Fiind montat numai pe versiunile L si mai rar la cererea clientului, face acest accesoriu extrem de rar mai ales in Europa. Pentru 1300 montarea unui astefel de accesoriu este si mai complicata, deoarece scurgerea cutiei ventilatorului este ovala si alungita ca la 1302 si nu rotunda fiind necesar un adaptor si el extrem de rar. In poza de mai jos se poate vedea acest adaptor (19) in comparatie cu cel standard de 1300 (17):

Dupa lungi cautari am reusit sa "pun mana" pe un astfel de ventilator si printr-un noroc si mai mare am gasit si piesa de adaptare (19) la VW-Classic.
Cutia de ventilatie arata asa:


Spre deosebire de cea standard:


In poze se poate observa si mecanismul de actionare al clapetelor, si diferentele intre scurgerile celor doua modele.
Acum "divaisul" este in proces de reconditionare, desfacut curatat si pregatit de montare.
Intr-un episod viitor voi prezenta pe larg aceasta operatiune.
Pe scurt abia astept sa-l am montat, mai ales ca se apropie si vara cand sper sa fie util.
Exista si un mic How-To foarte util(am sa fac si eu unul ;) ):

1972 VW Super Beetle Fresh Air Box from 66foot on Vimeo.



Si repararea/curatarea motorului de la ventilator:

VW Fresh Air Fan Electric Motor from 66foot on Vimeo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu