miercuri, 6 ianuarie 2010

Foto

Citind blogul typ3forever ;) mi-am adus aminte de aparatul foto al familiei, cel cu care ne-am facut pozele de vancanta pana aproape de '89. Este un aparat Agfa Synchro Box format 6x9 pe film de 120mm, extrem de simplu dar care facea fotografii superbe.Modelul a fost fabricat intre 1951 si 1958 in Gemania, Franta sau India.
Ce este deosebit fata de alte aparate din epoca tip cutie care erau din plastic sau carton, modelul de la Agfa este metalic.Aici este manualul de utilizare.
El a fost cumparat de nou si s-a perindat prin familie pana cand s-a "pensionat" si a ajuns la mine. Aparatul are si un blitz tot Agfa, cu becuri de unica utilizare si cu o baterie cu un format extrem de ciudat care culmea inca mai are destula vlaga in ea sa aprinda becul de la blitz. Mai am si cateva becuri Osram nefolosite in cutia lor originala.




Un alt aparat foto care se afla in posesia mea este un Franka FW Solida 6X6 / I & II, fabricat imdediat dupa al doilea razboi mondial, pe spatele aparatului scrie "Made in Germany US Zone" ceea ce il face extrem de interesant. Am gasit si un manual de utilizare
A ajuns la mine printr-o intamplare, eram in scoala generala si un coleg il avea de la o matusa si mi l-a dat pentru 10 surprize Turbo (cine isi mai aminteste de ele ;) ).




Tot legat de acest subiect dar nu si de aceste aparate este o fotografie interesanta. In fotografie apare o ruda indepartata, aviator. Avionul are numarul YR-PSK, modelul nu am reusit inca sa-l identific, pare a fi un avion de scoala. Nu stiu nici macar data la care a fost facuta fotografia, poate cineva poate fi de ajutor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu