miercuri, 4 august 2010

Malco Roof Rack

Unul din cele mai populare accesorii VW, in special pentru TYP1, este portbagajul exterior, mai ales datorita spatiului relativ mic de stocare.
Malter & Co. KG este una din cele mai vechi firme germane care s-a ocupar cu producerea de astfel de accesorii sub marca MALCO.
Compania a fost fondata in 1931 de Karl Malter si era specializata in scule si accesorii pentru motociclete. Dupa ce a fost bombardata in 1942 firma s-a reprofilat si incepand cu anul 1946 in producerea de piese de motocileta (portbagaje etc...). Odata cu cresterea numarului de automobile compania a inceput sa produca si accesorii auto, cele mai populare fiind portbagajele, suportii de skiuri, biciciclete.
Mai jos este o poza cu standul Malter de la targul din Frankfurt din 1953:

Binenteles fiind o firma germana nu se putea sa nu produca accesorii pentru VW, mai ales pentru TYP1 care ducea atata lipsa de spatiu de stocare :).
In prezent compania produce in continuare astfel de accesorii mai multe detalii se pot gasii chiar pe site-ul lor Malter & CO.KG.
Uimitor, desi au produs extrem de multe modele de portbagaje si accesorii mi-a fost foarte greu sa gasesc cataloage sau poze cu masini dotate cu asa ceva. Totusi pe The Samba user-ul IN2VWS (un "guru" al brosurilor) avea si o brosura Malco :D :


Am reusit sa gasesc si 2 poze cu un Roof Rack montat pe un TYP1 :


Si acum sa explic si cum am ajuns la povestea de mai sus. Printr-un noroc, cum se intampla cand ai o masina "casica" am pus mana pe un portbagaj MALCO, este pentru modele post '70, cu linii drepte (nu ca cele din anii '50-'60 rotunjite, cu stinghii din lemn). Starea este una buna,complet cu capacelele de plastic, singura problema sunt suruburile care unele au riginit si s-au forfecat dar este deja in curs de reconditionare pentru a fi folosit cu succes pe broasca :D . Interesant ca s-a pastrat si autocolantul cu viza TUV KOLN indicand si originea portbagajului.




Ma bucur foarte mult ca am facut rost de asa ceva (cu ajutorul unu amic care mi l-a dat aproape cadou :) ),mai ales ca este prima data cand vad unul, nici pe The Samba nici pe alte site-uri de profil nu am vazut asa ceva de vanzare, asa ca este un noroc chior si abia astept sa fie gata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu