marți, 10 august 2010

Pat de copil - Partea III

M-am apropiat de final dupa aproape o luna de munca. Patul este gata si asteapta doar decoratiunile cu motive florale.

Am facut si un mic bilant al costurilor, o parte din lemn il aveam iar ce a mai trebuit cumparat (barelele pentru grilaj, rigla rindeluita 3x3, rigla rindeluita 4.5x4.5, si rigla rindeluita pentru somiera ~200RON), lacul si vopseaua au fost de calitate foarte buna de la Sadolin pe baza de apa cu uscare rapida ~80RON, chinga pentru somiera, suruburi, aracet, hartie abraziva, dibluri de lemn inca vreo 80RON (asta pentru ca am folosit aracet de calitate Henkel care este mai scump dar merita, se usuca mai repede si este mult mai rezistent decat cel la borcan mare care se gaseste pe la magazinele de constructii). In concluzie ar fi un total de ~360RON, de rezultat eu sunt foarte mutumit, a iesit solid (cu saltea pusa am stat in picioare fara sa scartaie :D ) si va putea fi folosit pana la 6-7 ani cel putin, dupa care va fi folosit pe post de canapea.
Am uitat sa mai pun la socoteala inca vreo 80RON vopsele acrilice pentru decoratii.
Ce nu am inclus aici sunt sculele, astea sunt alta mancare de peste, este necesar un fierastrau pendular, masina de slefuit (cu banda si cu vibratii), bormasina si o freza (pentru freza am folosit un Dremel, nu poti face lucrari mari, dar cu grija se poate face un sant cum a fost cel de la tablii). Mai sunt necesare si alte dracii gen burghie (care e bine sa fie de calitate, se simte diferenta intre ceva din piata si unul Bosch de exemplu, mai ales la lemn), mengina de tamplarie, chingi cu catarama, ciocan de cauciciuc.... si lista continua. In general pentru un astfel de proiect e bine sa ai sculele luate in timp altfel cheltuiala este mult mai mare.

2 comentarii:

  1. Foarte frumos lucrat, felicitari! Astept cu nerabdare si partea a iv a ;).

    RăspundețiȘtergere
  2. Partea IV o astept si eu cu nerabdare, dar nu mai este sub controlul meu :)
    Acum am inceput alt proiect, o reconditionare, ceva mai modest, o sa scriu si despre asta, ca are o istorie in spate.

    RăspundețiȘtergere