miercuri, 25 august 2010

M121 "Zweistufiges Frischluftgebläse" sau Ventilatie II

Cum ziceam zilele trecute am mai facut cate ceva si pe la broasca. Am reusit sa montez in sfarsit ventilatorul. A durat destul de mult, dar multe piese care imi lipseau sunt extrem de rare.
Poate cea mai rara este scurgerea pentru cutia ventilatorului pe care am gasit-o dintr-o intamplare la VW Classic.Este rara pentru ca s-a montat doar pe modelele "deluxe" 1300L din pacate prea putine, pe modelul standard optiunea M121 s-a montat doar la cererea clientului, si putini au ales sa mai dea inca 49DM pe asa ceva. Totusi am avut noroc si am gasit ;)

Iarasi a trebuit sa caut butonul (mai ales butonul corect pentru bordul de tabla si nu cel capitonat) si am reusit sa gasesc in olanda :D.

Un alt element lipsa au fost mansoanele de pasla pe care le-am gasit NOS (chiar 3 bucati asa ca ams i unul de rezerva :D ) .
De la un amic din Sighisoara am primit cadou si siguranta originala VW pentru ventilator, este o siguranta pe fir cu inchidere tip baioneta.
Urmarind tutorialul pe care l-am postat acum mai mult timp in Ventilatie m-am apucat sa desfac si sa curat si sa dreg ventilatorul. Am inlocuit buretii de etansare cu burete tip purfix (cel mai bune este de la Tesa ) buretii de la clapete. Am lipit acolo unde era sparta carcasa, am folosit poxipol si dupa aceea am polizat cu dremelul sa nu se vada reparatia.
Am pus si cuplajul pentru cablaj sa fie totul corect :D
Cutia provenind de pe un 1302 a fost nevoie sa tai o portiune din scurgere, exista si o linie din turnare care trebuie urmata pentru a taia (sunt diferente majore intre scurgerea de la 1300 si 1302 de aici si necesitatea acestei operatiuni):
Si in final a ajuns pe masina:

 
 Si pentru final o poza cu bordul :D :



Tot efortul a meritat din plin, este o gura da aer proaspat in traficul aglomerat si incins din Bucuresti. Sistemul desi aparent rudimentar este extrem de eficient :)

2 comentarii: